
eTwinnig kapsamında ÇORUM-Osmancık ilçemizde "Durakta Matematik Projesi", ilçe proje sorumluları Öbektaş Ilkokulu'ndan Zühal POLAT, 75. Yıl Cumhuriyet İlkokulu öğretmenlerinden Yelda KILIÇARSLAN önderliğinde hayata geçiriliyor. Projenin amacı; öğrencilerin matematik korkularını yenmek, matematiğe karşı önyargılarını yıkmaktır. Bu amaçla matematik öğretmeni Mukaddes KARİP'in çizimleriyle tüm duraklar eğlenceli renkli matematik afişleriyle donatılacaktır. İlçe merkezimizde otobüs duraklarında, ilan panolarında, özellikle öğrencilerin yoğun olduğu yerlerde sergilenecek olan afişler, her yaştan vatandaşımızın matematik dersine karşı olumsuz yargılarını yok ederken aynı zamanda matematiği de sevdirmeyi amaçlamaktadır.
İlçe kaymakamımız Sayın Hakan ALKAN, İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Mahmut TÖKEL, Şube Müdürü Sayın Adem DAĞCI başkanlığında ve Belediye Başkanımız Sayın Ahmet GELGÖR'ün destekleriyle proje hayata geçiriliyor.
Proje Adı: DURAKTA MATEMATİK
Proje Tanıtımı :
İl ve ilçe merkezlerindeki otobüs duraklarında (özellikle okullara yakın olanlar), metro ve tramvay duraklarında, her yaştan vatandaşımızın matematik dersine karşı olan ön yargılarını yok etmek ve yerine matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmek ve aynı zamanda matematiği sevdirmek için matematik ile ilgili afiş, resim, karikatür hazırlayarak uygun alanlarda sergilemek projenin temelini oluşturmaktadır.
Projenin Gerekçesi:
14-15 yıllık öğretmenlik hayatımızda karşılaştığımız en büyük sıkıntı; öğrencilerin matematik korkusu ve matematiğe karşı olumsuz algı ile okula geldikleri ve bu dersi başaramayacakları korkusudur. Bu ön yargıları derslerde yaptığımız etkinliklerle ve oyunlaştırmalarla büyük oranda aştığımızı gördük. Bu etkinlikleri sosyal medyada paylaştığımızda yüzlerce meslektaşımız ve velilerimizden olumlu geri dönütler aldık. Bu etkinlikler ve karikatürlerin tüm vatandaşların göreceği yer olarak metro, tramvay ve otobüs duraklarının olacağı fikri ile daha çok kişiye ulaşacağız ve bu ön yargıların kırılmasına bir nebze yardımcı olacağız. Vatandaşlar bir yandan vasıta beklerken diğer yandan da bu proje ile matematiğe karşı olumlu bakış açısı kazanacak. Eğitimin sadece dört duvar arasında kalmadığını gösteren proje adeta boş zamanın düşmanı olacak.